Alkol Bağırsak Kanseri Riskini Arttırıyor

Her gün bir kadeh şarap riski yüzde 10 artırıyor. İngiltere de yapılan bir araştırma, her gün az da olsa şarap ya da bira içmenin bağırsak kanserine yakalanma riskini artırdığını ortaya koydu.
Kanser Araştırma Enstitüsü nden Profesör Tim Key ve ekibinin yaptığı araştırma, günde iki büyük kadeh şarap ya da iki bardak bira içmenin bağırsak kanserine yakalanma riskini yaklaşık yüzde 25 artırdığını gösterdi.
Her gün bir kadeh şarap ya da bir bardak bira içenlerinse hastalığa yakalanma riskinin yüzde 10 arttığı ortaya çıktı.
Key, Daily Telegraph gazetesinde yayımlanan açıklamasında, “AraÅŸtırmalar çok açık ÅŸekilde ne kadar alkol alınırsa bağırsak kanserine yakalanma riskinin o kadar arttığını gösteriyor” dedi.
Profesör Tim Key, “Riskin artışı çok önemli deÄŸil, ancak insanların alkol tüketimini sınırlandırarak baÅŸta bağırsak kanseri olmak üzere bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltabileceklerini anlaması gerek” diye konuÅŸtu.
International Journal of Cancer dergisinde yayımlanan ve 6 yıl süren araştırmaya, 10 Avrupa ülkesinden bin 800 ü bağırsak kanserine yakalanmış 478 bin kişi katıldı.
Alakalı Diğer Konular